zaterdag 23 december 2017

Elisabethjurk mogen testen. Getest en goedgekeurd!

Enkele weken geleden zag ik een oproep van Handwerkatelier van Hagar tot Ruth passeren; zonder nog maar te zien wat er te testen viel reageerde ik al heel enthousiast :) Want als er iets is want ik al lang eens wilde doen was het een patroon testen.

Niet veel later kreeg ik de melding dat ik mocht meedoen!!!
Ondertussen had ik ontdekt dat het om een heel mooi kleedje ging wat mijn euforie enkel maar groter maakte.

Handwerkatelier van Hagar tot Ruth deed niet meteen een belletje bij me rinkelen... Ik ging op zoek naar eerder uitgebrachte patronen en wat ik zag daar gaf me "kiekevlees"... 

Dit handwerkatelier is ontstaan doordat enkele mensen met een groot hart iets wilden doen voor de toenemende stroom vluchtelingen in Utrecht, één van de hoofddoelen is "deelnemers het gevoel van zelfstandigheid, eigenwaarde en nuttig zijn teruggeven." Het is echt een prachtig project, ik raad jullie aan hier even het hele verhaal te lezen <3

Met nog meer enthousiasme dan eerst ging ik de uitdaging aan! Ik mat al mijn meisjes en een dochter van een goede vriendin op en mocht voor allevier testen.
Alsof het hele gebeuren nog niet fijn genoeg was mocht mijn vast naaimaatje ook meetesten!

De Elisabethjurk is een jurk naar mijn hart: eenvoudig met een speciaal accent; een tailleband die mooi aansluit (Bij het patroon waren hele duidelijke aanpassingsinstructies waardoor je de jurk netjes kon laten aansluiten en de tailleband perfect kon plaatsen).
Ik kreeg eerlijk gezegd koud zweet bij de woorden "patroon aanpassen/taille versmallen/rug verkorten/..." en dacht uren/dagen aan elk van de vier kleedjes te zitten. Maar dat was geheel onterecht; de duidelijke uitleg zorgde ervoor dat de jurkjes ontzettend snel in elkaar zaten :)
En dat ze mooi zijn kan je na het zien van volgende foto's moeilijk ontkennen :)




En Livje had er duidelijk ook veel zin in :-p

Gezien het patroon nog in de testfase zit is het helaas voor jullie nog niet te koop maar niet getreurd, jullie kunnen wel een afgewerkt, op maat gemaakt kleedje winnen! De instructies daarvoor vind je hier.
Patroon: Elisabeth van "Handwerkatelier van Hagar tot Ruth"
Stof: alles van bij les lisettes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten