dinsdag 14 november 2017

2+1 Elfjes

Een goede vriend van Bart en goede vriendin van mij hebben beide een elfje.
Lina is een echt elfje (11-11-2011) en Alice komt goed in de buurt (11-11-2015).
Ik vind het heel leuk om zelfgemaakte cadeau's te geven dus voor de verjaardag van deze twee prachtige elfjes besloot ik dat ook te doen.

Ik liet Lina samen met haar papa een stofje voor een stofje online kiezen. Ze koos een ecru stofje met fluoroze hartjes van coton and steel. Volgens mij kende de ontwerpster Lina want het was echt helemaal hoe ik Lina zie. Ik koos voor een zomers jurkje uit stof voor durf-het-zelvers 2...
Maar zomer of niet,, Lina wilde het kleedje meteen al passen en niet meer uidoen.
Missie één--> geslaagd



Alice is verzot op nijntje; gezien je tegenwoordig prachtige nijntjesstoffen kan kopen en haar mama nogal vaak zegt dat ze "dringend pyama's moet gaan bijkopen" was het niet moeilijk om iets te bedenken dat in de smaak zou vallen. Ik koos voor de Wolf  van zonen 09...
Toen Alice de pyama op haar feestje even mocht passen besloot ze om die voor de rest van haar feestje niet meer uit te doen... 
Missie twee --> geslaagd





Dit jaar op 11-11 (-2017) kreeg Bart 's avonds een bericht: Een andere goede vriend werd diezelfde dag papa! Hij en zijn vrouw hadden enkele weken geleden stofjes mogen kiezen die ik voor hen omtoverde in enkele leuke kraamcadeautjes.
Onverwachte missie drie--> geslaagd



Stof: 
Lina: coton and steel van bij cas&nina
Dekentje Florian: lelastof
Vlaggenlijntje Florian: les lisettes.
Jumpsuit Florian: la maison victor van bij les lisettes

Patronen:
Lina: Jurkje a la carte uit stof voor durf het zelvers 2
Alice: Wolf van Zonen 09
Florian: kiind jumpsuit
        

1 opmerking: